dissabte, 16 de novembre del 2019

Llengües de gat de formatge


Aquesta recepta se’m va acudir un dia que havia fet una mica de crema catalana i tenia 2 clares sobrants. Anava a fer unes llengües de gat dolces per aprofitar-les, i aleshores vaig pensar que amb la mateixa recepta, canviant el sucre per formatge ralltat, sortirien unes galetes de formatge lleugeres i la mar de bones... 

Vaig decidir provar-ho, i la veritat és que van quedar molt bé!.

A més, són molt fàcils i ràpides de fer, que també és important...

Ja tinc una altra opció per aprofitar clares... i per als pica-pica!.

 




 
      
Ingredients:     2 clares
                         62 g mantega i/o margarina (jo vaig posar meitat i meitat)
                         60 g formatge ratllat grana padano (o el que tinguem)
                         62 g farina
                         Un polsim de llevat en pols

Elaboració:



Posem a escalfar el forn (dalt i baix) a 180 ºC.

Afegim el llevat a la farina.

Folrem una safat de forn amb paper vegetal.

Batem la mantega fins que quedi com una crema crema. Afegim el formatge ratllat i seguim barrejant fins que ens quedi ben integrat. 

Aleshores afegim les clares sense muntar i ho barregem bé.  

(jo ho vaig fer amb la KA, amb l’accessori pala, però ho podem fer a ma o bé amb la batedora de varetes).

Afegim a poc a poc la farina tamissada, barrejant amb cura amb una llengua o una espàtula fins que ens quedi una mescla homogènia.

Posem la pasta en una mànega pastissera amb broquet llis o arrissat (és indiferent, perquè quan s’escalfi la massa perdrà el dibuix) i formem unes tires d’uns 8 cm damunt de la safata de forn.

Empolsinem amb una mica de formatge ratllat.  





 
Ho posem al forn de 10 a 15 minuts, fins que veiem que estan daurades.


 



 Les deixem refredar i ja ens les podem menjar!









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada