dissabte, 31 d’octubre del 2020

Ous al plat

 Vaig decidir de fer aquesta recepta després de veure a la Blanca Mayandia al seu programa de Canal Cocina. Ella va fer uns ous al plat amb base de verduretes i acompanyats amb gules, i em va semblar una bona idea. 

Com que jo no tenia gules, vaig decidir posar-hi pernil, que sí que en tenia... 

La veritat és que van quedar molt bons!.

 

 


 

 

 Ingredients:  1 carbassó
                       1 ceba de figueres
                       1 pebrot verd
                       1 tomàquet madur (però que no estigui tou)
                       4 ous
                       Una mica de pernil serrà (si és ibèric, millor) 
                       Sal i pebre negre 

 

Elaboració:

Rentem el carbassó. El tallem a daus petits.

Tallem la ceba a trossets.

Tallem el pebrot verd a trossos.

A una paella amb una mica d’oli, posem totes les verdures. Ho deixem coure a foc lent, remenant de tant en tant.

Mentrestant, tallem el tomàquet també a daus.

Quan les verdures estiguin gairebé cuites, afegim el tomàquet. Ho barregem tot bé, posem sal i pebre negre i ho deixem uns minuts, fins que el tomàquet estigui cuit. 

 


 Ho reservem. 

(Jo vaig posar carbassó i pebrot verd, que és el que tenia a la nevera, però hi podem posar albergínia, pebrot vermell… el que tinguem. També podem coure les verdures amb antel·lació i guardar-les a la nevera fins al moment de coure els ous).

Encenem el forn a 200ºC.

Tallem el pernil a trossets.

Repartim les verdures en cassoletes de fang. Hi fem un parell de “forats”, a cadascuna, per posar-hi els rovells. 

 


Trenquem els ous i els posem a sobre les verdures, procurant posar els rovells als forats que em fet. Posem una mica de sal a sobre de cada rovell i repartim el pernil per tota la superfície. 

 



Ho posem al forn fins que veiem que la clara està cuita (de 5 a 10’, segons el forn…). 

Jo vaig tapar els rovells amb les closques dels ous perquè volia que no es coguessin massa. També podem posar d’entrada només les clares i quan veiem que estan gairebé cuites afegir els rovells i deixar-ho un parell de minuts més.

 

 

 

Posem les cassoletes a sobre un plat, retirem les closques dels ous (si és el cas...), i ja podem anar a taula!. 

 

 

 Que vagi de gust!.

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada