dissabte, 1 de juny del 2013

Bacallà arrebossat


Ja he dit en alguna altra ocasió que a casa som uns grans amants del bacallà. Ens agrada de totes maneres: en esqueixada, a la llauna, amb tomàquet... Jo crec que és un dels menjars que dóna més joc, perquè hi ha infinitat de maneres de fer-lo, i totes bones. 

Això de vegades és un problema, perquè costa decidir quina recepta fer!. És el que em va passar l’altre dia, que tenia uns trossos de llom de bacallà la mar de “macos” que havia dessalat i no m'acabava de decidir. Se’m van acudir moltes possibilitats i finalment em vaig decantar per fer-lo arrebossat, una recepta fàcil i boníssima.










Ingredients:       Bacallà 
                           Ou 
                           Farina



Preparació:

Agafem els trossos de bacallà i els tallem de través, fent llesques d’aproximadament d'1 cm de gruix. (Si comprem el bacallà ja dessalat a la bacallaneria, podem demanar que ens el tallin ells). 

Les aixugem bé per eliminar l’excés d’aigua i que no ens esquitxi quan el fregim (jo ho faig amb un drap de cuina). 

Arrebossem els talls de bacallà amb farina i ou batut i els fregim amb força oli. Quan els treiem del foc, els posem a un plat amb paper de cuina perquè s’escorri l’excés d’oli.

I a menjar!


Jo el vaig acompanyar amb uns espinacs sofregits amb una mica d’all però també hi van bé unes mongetes seques o simplement una mica de maionesa.



Per fer aquesta recepta, cal que el bacallà sigui gruixut i no tingui espines.

Per evitar que ens esquitxin molt quan els fregim, va bé arrebossar amb farina els trossos de bacallà una estona abans i deixar-los a la nevera. Quan sigui l’hora de fregir-los, els tornem a passar per farina i després per l’ou.


1 comentari:

  1. M'encanta el bacallà! I ara fa molt temps que no el faig arrebossat, com el teu. A veure si m'animo!

    ResponElimina