dissabte, 20 de juliol del 2019

Tonyina "en colorao"


Aquesta recepta la vaig trobar a internet, concretament al web de El comidista

Havia comprat dos talls de tonyina molt macos a la Sandra, la meva peixatera, i se’m va acudir buscar per la xarxa alguna manera diferent de fer-la. Em vaig trobar amb aquesta recepta, que es veu que és d’un restaurant de Cádiz que es diu El Campero, i em va semblar que podia estar bé. Això de “en colorao” és perquè porta pebre vermell. 

A la recepta original fan la tonyina a tacos, però jo vaig deixar els dos talls sencers. 

La veritat és que va quedar molt bona. La penso repetir!






 

Ingredients:   2 talls de tonyina
                       2 cebes de figueres
                       2 grans d’all
                       Orenga
                       1 fulla de llorer
                       ½ culleradeta de pebre vermell dolç (Pimentón de La Vera)
                       150 ml de fumet de peix
                       Un raig de vinagre de xerès
                       Oli d’oliva i sal

 
Preparació: 

Tallem els alls a làmines i les cebes en juliana.

A una paella amb una mica d’oli, posem els alls, la ceba, el llorer, l’orenga i una mica de sal. 






Ho sofregim a foc fluix, fins que la seva estigui transparent.






Afegim el fumet de peix, el pebre vermell i el vinagre. Remenem bé i ho deixem bullir un parell de minuts.





Salem els talls de tonyina i els posem a la paella. 





Els deixem coure dos minuts i els tombem. Els deixem dos o tres minuts més, o fins que estinguin al nostre gust. Però millor no coure’ls massa.




I ja estan a punt!!!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada