dissabte, 16 d’agost del 2014

"Mitzza"



Aquest és un plat de fusió de cuina internacional (o de cuina de fusió internacional…), com indica el seu nom: "mit" (de meat, carn en anglès) i "zza" (de pizza, que no necessita traducció). És a dir, una pizza amb base de carn

La veritat és que no me l’he inventat jo!. Li vaig veure fer a la Nigella Lawson al seu programa Nigellisima del Canal Cocina, i em va agradar la idea. O sigui que l’altre dia vaig anar a la carnisseria a comprar carn picada i el vaig fer per dinar. 

Acompanyat d’una bona amanida, vàrem fer un àpat ben complet. I també és bona una opció per a un sopar informal…

A veure si us animeu a fer-lo!







Ingredients:   

          500 grams de carn picada (jo he posat meitat vedella i meitat tocino)
          3 cullerades de formatge Parmesà ratllat
          3 cullerades de pa ratllat (o molla de pa sucada en llet)
          2 ous
          1 gra d'all
          julivert
          Tomàquets madurs
          Orenga
          Mozzarella fresca
          Oli, sal i pebre  negre
  
Podem substituir la mozzarella per camembert. També hi va molt bé


Preparació:


Preescalfem el forn a 220 ºC.

Tallem els tomàquets a trossets, eliminant les llavors, i els posem a un colador perquè s’escorri tot el suc. Si fem servir tomàquet en conserva, ha de ser del que està tallat a trossos. També l’hem de deixar escórrer. 

En un bol gran, posem la carn picada, el formatge parmesà, el pa ratllat, els ous sencers, l’all i el julivert trinxats, sal i pebre. Hem de posar menys de sal de la que posariem normalment, perquè el formatge ja en porta i sinó ens quedaria massa salat. 

Ho barregem bé fins que  quedin tots els ingredients  ben integrats (ho podem fer amb una forquilla, però va millor amb les mans... ben netes, és clar!).

Folrem un motlle desmuntable amb paper vegetal (també ho podem fer amb un motlle una mica profund untat amb mantega). 



Hi aboquem la carn picada, repartint-la bé per tota la base fins cobrir-la tota. La pressionem una mica amb els dits perquè quedi una mica consistent.


 

Adobem el tomàquet amb oli, sal i orenga i el repartim per sobre la carn.
 


Tallem la mozzarella a rodanxes 

 

i la repartim per sobre el tomàquet.



Ho coem al forn de 20 a 25’, fins que veiem que la mozzarella està daurada i la carn és cuita.

Ho treiem del forn i ho deixem reposar uns 5’. 


Ho desemmotllem... 

 

...i ja ho podem servir!

Ho tallem a triangles, com si fos una pizza.

Bon profit!






3 comentaris:

  1. Que rico, seguro que n quedó ni las migas.Bssss

    ResponElimina
  2. Deliciós! Jo se d'un que amb aquesta recepta em faria l'onada i tot! jejejeje Un petó!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  3. mmmmmm.... tieta, ara m'has deixat al·lucinada! Potser ho provo...o potser m'espero que ens ho facis tu! ;-)

    ResponElimina