dimarts, 28 de gener del 2014

Sablés viennois

Aquesta recepta la va penjar fa uns dies la Mònica al seu magnífic blog Ensucrat (us recomano que hi doneu un cop d’ull: no us en penedireu!) i així que la vaig veure vaig pensar que l’havia de provar. O sigui que me la vaig guardar al meu arxiu de receptes esperant el moment oportú per fer-la (no és l’única, en tinc unes quantes més del seu blog a la "reserva"!).

Com que l’altre dia vaig fer all-i-oli per acompanyar una fideuà, em va quedar la clara de l’ou perduda per la nevera, i vaig pensar que la podia aprofitar fent aquestes galetes. Us recomano que us animeu a fer-les: són realment espectaculars!!!!






Ingredients: (m'han sortit 21 galetes)
                
                190 grams de mantega
                un polsim de sal
                75 grams de sucre llustre + una mica més per empolsinar les galetes
                mig sobre de sucre de vainilla
                1 clara d'ou
                225 grams de farina


Preparació:

Tallem la mantega a trossets i la posem en un bol.

Posem el bol al bany maria i anem remenant fins aconseguir que la mantega ens quedi com una crema.

Aboquem la mantega a un altre bol més gran (o a una enciamera) i hi afegim el sucre llustre i el sucre de vainilla. Remenem bé, amb una espàtula o cullera de fusta, un parell de minuts.

Afegim la clara i seguim remenant, amb decisió, una mica més.

Afegim la farina tamissada i remenem el just perquè ens quedi ben integrada.

Folrem una safata d’anar al forn amb paper vegetal.

Posem la massa dins d’una mànega amb boca d’estrella i formem les galetes sobre la safata, fent unes quantes “esses”.

Posem a coure al forn a 150 ºC durant uns 18 minuts, fins que estiguin daurades.

Les treiem del forn i les deixem refredar. 




Un cop fredes, les empolsinem amb sucre llustre.

I el que us deia: espectaculars!!!





4 comentaris:

  1. T'han quedat perfectes! Són una galetes delicioses i molt suaus! Gràcies per les teves paraules, no saps la il·lusió que em fan! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que són boníssimes. L'única pega que tenen és que no pararies de menjar-ne...
      He pensat que també han de ser molt bones cobertes de xocolata: el proper cop que les faci cobriré la meitat de cada galeta amb xocolata fosa. Ja t'ho explicaré!.
      Una abraçada,

      Elimina
  2. Ja vaig veure l'entrada de la Mònica I vaig trobar les galetes molt apetitoses. Les teves t'han quedat perfectes, em sembla que m'animaré a fer-ne, han d'estar boníssimes, I ara fa uns dies que no tinc res dolç per l'hora del cafè. Petons.

    ResponElimina
  3. Se'm fa la boca aigua de veure-les! Me les apunto a la llista de pendents també ;)

    ResponElimina