dimarts, 1 d’abril del 2014

Melmelada de taronja amarga


A casa ens agrada molt la melmelada de taronja amarga i en mengem sovint: amb pa o galetes per esmorzar, en pastissos, o fins i tot com a acompanyament en algun plat de llomillo rostit. O sigui que un dia vaig pensar que podia provar de fer-ne jo!. Ja n’havia fet d’altres fruites (de préssec, de maduixots,…),  però en el cas de la taronja la cosa és més complicada. 

Buscant als meus llibres de cuina i a internet, vaig trobar un munt de receptes molt diferents (i algunes realment molt complicades!), però cap que m’acabés convèncer del tot. Així que, a partir del que he trobat aquí i allà i la meva pròpia experiència en melmelades, he fet unes quantes proves i he arribat a aquesta fórmula per fer la melmelada de taronja… I la veritat és que està molt bona!...







Ingredients:    Taronges
                        Sucre


Preparació:

Pelem les taronges, assegurant-nos que la pell manté la part blanca. 





Agafem la pell de la meitat de les taronges i la tallem a tires (la resta de la pell no l’aprofitarem).





Pesem la pell que hem tallat. La  posem en un pot, hi afegim el mateix pes de sucre i la cobrim amb aigua. 




 
Ho remenem bé i ho posem a coure a foc lent, rementant de tant en tant, fins que notem que la pell comença a estar tova (uns 10’, més o menys). Si no ho fem així, la pell queda massa dura. 

Si no ens agrada la taronja amarga, hem de treure la part blanca de la pell abans de posar-la a coure.

Mentrestant, tallem la polpa a trossos.




Pesem la polpa i la posem a una olla. 

Hi afegim la meitat del seu pes de sucre. Hi afegim també la pell que hem cuit juntament amb l’almívar que ha fet. 




Ho barregem tot bé i ho posem a coure a foc lent, remenant de tant en tant, fins que veiem que s’espesseixi. El temps de cocció variarà segons el sucoses que siguin les taronges, però hem de comptar ½ hora com a mínim.

Posem la melmelada en pots de vidre esterilitzats, els tapem, i els posem 10’ al bany maria. Els deixem refredar en la mateixa aigua. Un cop freds,  ja els podem etiquetar i desar.




 


Jo estic aprofitant que les taronges encara surten molt bones per fer uns quants pots de melmelada per tenir una bona reserva, però no sé si duraran gaire!






8 comentaris:

  1. Marta, la tinc pendent, abans no s'acabin les taronges! és de les melmelades que més m'agraden... mmm!

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada molt la melmelada de taronja amarga. Em quedo la recepta per provar-la abans que no s'acabi la temporada de taronges. Petons.

    ResponElimina
  3. L'hauré de provar de fer perquè és una de les meves preferides per farcir els cupcakes! Petons!

    ResponElimina
  4. Respostes
    1. Una esmena: la pela ha de bullir més del temps indicat, proposaria el doble.

      Elimina
  5. Moltes gràcies. Senzilla i clara explicació. M hi poso!!!

    ResponElimina
  6. Molt fàcil i ràpida de fer i ha quedat molt bona

    ResponElimina