dimarts, 1 d’abril de 2014

Melmelada de taronja amarga


A casa ens agrada molt la melmelada de taronja amarga i en mengem sovint: amb pa o galetes per esmorzar, en pastissos, o fins i tot com a acompanyament en algun plat de llomillo rostit. O sigui que un dia vaig pensar que podia provar de fer-ne jo!. Ja n’havia fet d’altres fruites (de préssec, de maduixots,…),  però en el cas de la taronja la cosa és més complicada. 

Buscant als meus llibres de cuina i a internet, vaig trobar un munt de receptes molt diferents (i algunes realment molt complicades!), però cap que m’acabés convèncer del tot. Així que, a partir del que he trobat aquí i allà i la meva pròpia experiència en melmelades, he fet unes quantes proves i he arribat a aquesta fórmula per fer la melmelada de taronja… I la veritat és que està molt bona!...







Ingredients:    Taronges
                        Sucre


Preparació:

Pelem les taronges, assegurant-nos que la pell manté la part blanca. 





Agafem la pell de la meitat de les taronges i la tallem a tires (la resta de la pell no l’aprofitarem).





Pesem la pell que hem tallat. La  posem en un pot, hi afegim el mateix pes de sucre i la cobrim amb aigua. 




 
Ho remenem bé i ho posem a coure a foc lent, rementant de tant en tant, fins que notem que la pell comença a estar tova (uns 10’, més o menys). Si no ho fem així, la pell queda massa dura. 

Si no ens agrada la taronja amarga, hem de treure la part blanca de la pell abans de posar-la a coure.

Mentrestant, tallem la polpa a trossos.




Pesem la polpa i la posem a una olla. 

Hi afegim la meitat del seu pes de sucre. Hi afegim també la pell que hem cuit juntament amb l’almívar que ha fet. 




Ho barregem tot bé i ho posem a coure a foc lent, remenant de tant en tant, fins que veiem que s’espesseixi. El temps de cocció variarà segons el sucoses que siguin les taronges, però hem de comptar ½ hora com a mínim.

Posem la melmelada en pots de vidre esterilitzats, els tapem, i els posem 10’ al bany maria. Els deixem refredar en la mateixa aigua. Un cop freds,  ja els podem etiquetar i desar.




 


Jo estic aprofitant que les taronges encara surten molt bones per fer uns quants pots de melmelada per tenir una bona reserva, però no sé si duraran gaire!






3 comentaris:

  1. Marta, la tinc pendent, abans no s'acabin les taronges! és de les melmelades que més m'agraden... mmm!

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada molt la melmelada de taronja amarga. Em quedo la recepta per provar-la abans que no s'acabi la temporada de taronges. Petons.

    ResponElimina
  3. L'hauré de provar de fer perquè és una de les meves preferides per farcir els cupcakes! Petons!

    ResponElimina