dijous, 17 de gener del 2013

Botifarres esparrecades amb bolets


M’he adonat que darrerament només he posat receptes de coses dolces, o sigui que potser ja va essent hora de variar una mica. Per això he pensat que estaria bé penjar el que vaig fer ahir de tall per dinar: botifarres esparrecades amb camagrocs

Aquest és un plat del llibre del Ferran Adrià “La comida de la familia”, que em va regalar el Josep Maria (el meu marit) per Reis. Al llibre fan servir xampinyons, però jo he posat camagrocs confitats de la nostra collita. També fan servir vi ranci, però com que no en tenia hi he posat conyac. 

Les botifarres són de la nostra tocineria "de referència", la Xarcuteria Planas, que són uns artistes en això dels embotits!.









Ingredients:      Botifarres crues (1 per persona)
                          Camagrocs
                          Conyac
                          Alls (2 per persona)
                          Farigola
                          Romaní
                          Julivert
                          Sal i pebre
 


 Elaboració:

Treiem la pell de les botifarres i tallem la carn a trossos. En fem boletes (com si fossin mandonguilles) i les posem a fregir a una paella (o una cassola) amb una mica d’oli. 

Hi afegim els alls tallats a làmines gruixudes i una branqueta de farigola i una altra de romaní. Ho anem remenant de tant en tant. 

Quan estigui cuit, hi tirem el vi ranci o el conyac. Ho deixem una mica més i ho treiem del foc.

A una altra paella fregim els bolets. Els salem i empebrem.

Afegim els bolets a les botifarres. També hi posem el julivert trinxat. Ho deixem coure tot junt a foc lent uns 10’... 

...i ja està!.  

Si veiem que ens queda sec, hi afegim una mica d’aigua (jo hi he posat una mica d’aigua de la conserva dels bolets).

Bon profit!.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada