diumenge, 11 de novembre del 2018

Pollastre rostit amb rovellons


Comença la temporada de bolets!.

La primera sortida boletaire de la temporada pel Baix Llobregat es va saldar amb un bon grapat de rovellonets. Em vam trobar molts, però molt petits. Estaven sortint!. 

A l’hora de decidir com ens els menjàvem, el Josep Maria, el meu marit, va proposar fer-los amb pollastre rostit, com els feia la seva mare. I així els vaig fer. 

Va quedar boníssim. Tant, que amb els de la següent collita vam repetir plat! (amb una part, pequè em vam trobar un parell de quilos, je, je...).

Aquí us poso la recepta, per si voleu provar...







Ingredients:   2 quarts de pollastre 
                       1 ceba de figueres gran
                       2 tomàquets madurs
                       4 grans d’all
                       Farigola i romaní
                       Un bon raig de conyac
                       Rovellons
                       Oli d’oliva, sal i pebre negre


Elaboració:

Netegem els rovellons. Els hi fem donar l’aigua.







Posem un bon raig d’oli a una paella (jo ho vaig fer amb una paella gran i fonda, però també es pot fer amb una cassola) i ho posem al foc. 

Mentrestant, salem i empebrem el pollastre. 

Quan l’oli estigui calent, posem el pollastre i el daurem. 

Tallem la ceba en juliana, a rodanxes no massa primes. 

Aixefem els alls, donant-los un cop amb la fulla d’un ganivet.

Afegim la ceba i els alls a la paella. Hi posem sal i ho remenem. 

Afegim la farigola i el romaní. Ho deixem coure tot a foc suau. 






Tallem els tomàquets a trossos.

Quan la ceba estigui cuita, afegim els tomàquets. 








Posem una mica més de sal i remenem bé. 

Quan el tomàquet estigui cuit, aboquem el conyac. Remenem bé, perquè l’alcohol s’evapori. 

Aleshores afegim els rovellons i ho deixem coure tot junt fins que el pollastre estigui cuit.







I a menjar!












També podem afegir els rovellons nets i crus quan la ceba estigui cuita, i deixar que donin l’aigua allà mateix. Jo els vaig afegir al final perquè els havia netejat i els hi havia fet donar l’aigua el dia abans, quan vam tornar de la “trobada”.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada