dissabte, 25 de juny del 2016

Medalló de vedella farcit


Aquesta recepta la vaig veure a la revista Cuina. És de la Carme Ruscalleda, i des del primer moment vaig decidir que l’havia de fer... La recepta de la Carme és amb el tall que es pela, però jo la vaig fer amb el medalló. M’agraden els dos, però el medalló és més gustós. 

De vegades faig el tall que es pela o el medalló arrebossats, però mai els havia fet farcits. 

Així que l’altre dia vaig anar a veure a la Neus, la meva carnissera, (hauria d’haver posat carneussera, perquè ella diu que la seva botiga no és una carnisseria, sinó una carneusseria, je je...) a comprar-li un medalló de vedella. Li vaig demanar que me l’obrís com un llibre i  m’hi vaig posar... 

No el vaig  fer exactament com la Carme, sinó que el vaig rostir tal com jo faig els rostits habitualment.   

Em vàrem tenir per dues menjades: una en calent, amb la salsa del rostit, i una altra fred acompanyat d’una bona amanida. Us puc assegurar que de les dues maneres està boníssim... El penso repetir ben aviat!






Ingredients:      1 medalló de vedella (o un tall que es pela)
                          Sal i pebre negre
                          Llard
                          Oli d’oliva


   Per al farcit:     2 botifarres crues de porc (jo, de la Xarcuteria Planas, de Corbera)
                          50 g de festucs pelats
                          1 ou
                          30 g de molla de pa remullada en llet


   Per a la salsa:  1 ceba de figueres grossa
                          2 tomàquets
                          un ramet (llorer, farigola, romaní i julivert)
                          Alls
                          Conyac
                          Sal i pebre 
                          Bolets (jo vaig fer servir uns camagrocs secs de collita pròpia)


Preparació:

Preescalfem el forn a 150ºC.

Posem els bolets en remull per rehidratar-los.

Ara preparem el farcit:


 
Treiem la pell de les botifarres (aquí explico com treure-la fàcilment) i les posem a un bol. Hi afegim l’ou sencer, la molla de pa remullada en llet i els festucs (els festucs els deixem sencers, així quan tallem la carn quedarà més vistós). 

Ho barregem bé fins que ens quedi una massa homogènia.






Posem el medalló obert a sobre la fusta o una safata. 







Hi posem sal i pebre per als dos costats. 

Repartim el farcit per tota la superfície, deixant les vores lliures. 







L’enrotllem com si fessim un braç de gitano...

 



  i el lliguem com si fos un tall rodó.






L’untem amb una mica de llard. El posem a una paella al foc fort i el marquem per tots els costats. 







El treiem i el posem a una safata de fang amb una mica d’oli, abocant també a la safata el suc de la paella. 






Repartim la ceba tallada a rodanxes i els alls aixafats i sense pelar pel voltant i ho posem al forn. Quan la ceba sigui cuita, i afegim el tomàquet tallat a trossos, el conyac i el ramet. 

Quan porti mija hora al forn, treiem la safata i donem la volta a la carn. Ho tornem a posar al forn uns 20’ més. De tant en tant, tirem suc per sobre amb una cullera.

Un cop cuit, ho treiem del forn. 
 





Treiem el tall de carn de la safata i el deixem refredar. 

 




Aboquem el suc i les verdures de la safata (excepte el ramet) a un pot i ho trinxem amb la batedora. Després ho colem amb el colador xinés i ho posem a un cassó. 

Escorrem els bolets, conservant l’aigua. 

Els sofregim un parell de minuts a una paella amb una mica d’oli i els afegim al cassó amb la salsa. També hi posem l’aigua de rehidratar-los. Posem sal i pebre. Ho barregem bé i ho deixem coure tot junt uns minuts. 






Si veiem que la salsa ens queda massa clara, hi afegim una cullerada de maizena o de midó barrejada amb una mica d’aigua.

Quan la carn estigui freda, tallem el fil amb les tisores i el retirem. Tallem la carn a rodanxes d’aproximadament 1 cm amb un ganivet ben esmolat.





Posem la carn en un plat. 

 




La tapem amb film o amb una tapa de plàstic i l’escalfem una mica al microones (no massa, només perquè no estigui freda del tot). La servim amb la salsa calenta.









També ens la podem menjar freda, en un entrepà o acompanyada d’una amanida.

És una recepta una mica entretinguda, però el resultat val la pena, us ho asseguro!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada