dissabte, 27 d’abril del 2013

Rellomillo amb herbes


Aquesta recepta me la va donar ja fa uns anys la meva tieta Margarida, que és una gran cuinera (i que m’explica una recepta nova cada cop que parlem!). 

L’he feta moltes vegades, perquè no és gens complicada i el resultat és molt bo. Ara portava força temps sense fer-la, i l’altre dia, veient uns rellomillos magnífics a la meva tocineria “de referència” (la Xarcuteria Planas) vaig decidir que ja era hora de tornar-la a fer!.

En cas d’haver de fer un àpat per molta gent, podem fer la mateixa recepta utilitzant llomillo. Només caldrà tenir en compte que el temps de cocció serà més llarg (de ¾ d’hora a 1 hora, segons el forn).







Ingredients:    Rellomillo
                        Farigola
                        Romaní
                        Orenga
                        Alfàbrega
                        Oli d’oliva
                        Sal i pebre negre


Elaboració:

Salem i empebrem bé el rellomillo.
 
Posem 1 o 2 dits d’oli a una plàtera que pugui anar al forn, i hi posem el rellomillo. El cobrim amb les herbes esmicolades (força quantitat). 

Ho deixem en maceració 1 hora com a mínim, tirant l’oli per sobre de tant en tant amb una cullera, perquè es vagi impregnant i aromatitzant.

Passat aquest temps, el coem al forn a 180 ºC de 15 a 20’ aproximadament. El temps dependrà de la mida del rellomillo i de si ens agrada més o menys cuit. Aquest era força gruixut: el vaig tenir uns 20’ i em va quedar al punt. 

Un cop cuit, el treiem de la safata i el tallem a rodanxes primes (jo el vaig tallar amb el ganivet del pernil).

El servim tirant l’oli de coure’l per sobre els talls.

Queda molt bé acompanyat amb un puré de patates.


 


L’oli que queda el podem guardar i utilitzar-lo en altres elaboracions. Va molt bé per coure bistecs, per barrejar-lo amb els espaguetis bullits, .... 







1 comentari:

  1. una carne muy rica!
    me ha hecho mucha ilusión que pensaras en mi para darme el premio, muchas gracias! besotes

    ResponElimina