dijous, 2 de maig del 2013

Calçots arrebossats

S’acaba la temporada de calçots!.

Fa uns dies la meva amiga Teresa em va donar els darrers que va collir del seu hort, i vaig decidir fer-los arrebossats acompanyats d’una mica de salsa romesco. La veritat és que és una recepta una mica entretinguda de fer, però el resultat val la pena.


Crec que el romesco és una d’aquelles coses que cadascú fa a la seva manera i a tothom li surt bona. Aquí us explico com el faig jo, i la veritat és que fins ara no he tingut cap queixa!.







Ingredients:      Calçots
                          Farina
                          Farina de galeta
                          Ou 
 
Per al romescoTomàquets madurs
                          Alls
                          Nyora
                          Ametlles torrades
                          Avellanes torrades
                          Pebre vermell picant (jo faig servir "Pimentón de la Vera")
                          Oli d’oliva
                          Sal
                          Vinagre

(les quantitats dels diferents ingredients dependran de quanta salsa vulguem fer)



Elaboració:

Tallem la part verda dels calçots. Els pelem i els netegem.

Posem al foc una olla amb aigua i sal. Quan bulli, hi tirem els calçots i els escaldem de 3 a 5’ (segons el gruix que tinguin). Els treiem de l’olla i els posem a un colador perquè s’escorrin.
 
Un cop freds i escorreguts, els anem passant per farina, ou batut i farina de galeta i els fregim a una paella amb força oli. 

Quan els traguem del foc els posem a un plat amb paper de cuina perquè s’escorri l’oli.

Es poden fer també arrebossats només amb farina i ou, sense passar-los per la farina de galeta, però per al meu gust no queden tan bons.


Salsa romesco

Escalivem els tomàquets i alguns alls. Els deixem refredar.

Escaldem la nyora.

Pelem els tomàquets i els alls, els tallem a trossos i els posem al got de la batedora. Hi afegim també un all cru fet a trossets.

Afegim les ametlles i les avellanes pelades.

Obrim la nyora i amb un ganivet rasquem la pell per separar-ne la carn. La posem també al got de la batedora.

Afegim un bon raig d’oli, sal, unes gotes de vinagre i una mica de pebre vermell.

Ho trinxem tot amb la batedora fins obtenir la textura que ens agradi.

 
Bon profit!






1 comentari:

  1. Hola, Marta! M'encanten, els calçots arrebossats. L'any passat m'hi vaig iniciar, també. I no sé què dir-te, si m'agraden més els tradicionals o aquesta versió que ens proposes! Fa molt bona pinta. Bon cap de setmana!

    ResponElimina