divendres, 5 d’abril del 2013

Bescuit neu


Fa molts dies que no penjo cap recepta!. No és que no hagi cuinat, és que he estat molt “liada” i no he pogut dedicar-me al bloc.

Una de les coses que he fet aquests dies és un pastís per aprofitar les clares que em van quedar quan vaig fer la crema catalana del dia de Sant Josep. La recepta és del llibre “Cuinar és senzill”, de la Montserrat Seguí. És un pa de pessic que es fa només amb clares, per això es diu bescuit neu!. No queda tan flonjo com el pa de pessic normal, però és molt bo. A la meva germana li agrada molt, i com que venia a passar un parell de dies a casa, vaig pensar que era un bon moment per fer-lo. Se'm va acudir fer servir un motlle de corona, i va quedar així de bonic... 







Ingredients:       5 clares d’ou
                           150 g de sucre
                           50 g de farina
                           50 g de maizena
                           25 g de mantega
                           1 culleradeta de llevat en pols
                           vainilla en pols (o sucre avainillat)


Elaboració:

Untem o folrem amb paper vegetal el motlle.

Fonem la mantega i la deixem refredar.

Barregem la farina amb la maizena i el llevat.

Muntem les clares a punt de neu (jo vaig fer servir la batedora de varetes) i quan estiguin ben fortes, hi afegim el sucre a poc a poc mentre seguim batent. 

Després hi incorporem a poc a poc la farina, la vainilla i la mantega, barrejant amb suavitat fins que quedi una mescla homogènia. 

Ho posem al forn a 200 ºC fins que estigui cuit (de 25 a 30’).

El deixem refredar, el treiem del motllo i ...a menjar!



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada