dimecres, 17 d’abril del 2013

Bacallà al forn amb patates


A casa ens agrada molt el bacallà i ara feia força temps que no en menjàvem. O sigui que l’altre dia vaig pensar que s’hi havia de posar remei!.

Vaig estar dubtant en quina recepta fer, i al final em vaig decidir per aquesta (que també fa molt temps que no feia!): no és complicada però sí una mica entretinguda, però el resultat val la pena. A més, si posem suficient quantitat de patata, ens pot servir de plat únic, cosa que sempre és interessant...

Vaig fer servir bacallà sec, que vaig dessalar amb paciència canviant l'aigua unes quantes vegades perquè era molt gruixut. Però si no en tenim a l'abast o no tenim temps de dessalar-lo, podem utilitzar bacallà congelat. No té ben bé el mateix gust però també queda prou bé.

 






Ingredients:    Bacallà dessalat
                        Patates
                        Cebes
                        Tomàquets ratllats
                        Farina
                        Sal i pebre negre
                        Julivert trinxat



Elaboració:

Enfarinem el bacallà i el fregim. El reservem.

Pelem les patates i les tallem a rodanxes una mica més gruixudes que per fer truita. 

Tallem les cebes en juliana.

Fregim les patates a una paella amb força oli (han de quedar cuites però no torrades). Un cop cuites, les escorrem i les posem a una plàtera d’anar al forn, repartint-les de manera que cobreixin tota la superfície.

Fregim la ceba en el mateix oli de les patates. Quan estigui cuita, l’escampem per sobre de les patates.

Posem sal i pebre.

Fem la salsa de tomàquet (n’ha d’haver força).

Posem els talls de bacallà a sobre les patates i la ceba i ho cobrim tot amb la salsa de tomàquet. Ho empolsinem amb julivert picat i ho posem al forn mig (uns 170ºC) durant una  ½ hora. 

Bon profit!





2 comentaris:

  1. oh, que bo! marta, el bacallà dessalat és el que més m'agrada. Aquesta cassoleta diu menja'm!! Petons

    ResponElimina
  2. Que bo!!! M'encanta el bacallà.
    Tens un premi al meu blog.
    Chus

    ResponElimina