dilluns, 30 de març del 2020

Filet de porc a la mostassa a l'antiga


Feia temps que volia provar aquesta recepta, o sigui que l’altre dia vaig comprar un filet de porc (a la Xarcuteria Planas, la meva tocineria “de referència”) i em vaig decidir a fer-la.

És una recepta molt ràpida i senzilla de preparar i amb un resultat espectacular!. 

Segur que també queda molt bé amb llomillo. Ho hauré de provar un altre dia...








Ingredients:    1 filet de porc
                        2 cullerades (aproximadament) de mostassa a l’antiga
                        ½ got de vi blanc
                        Oli d’oliva, sal i pebre negre 


Elaboració: 

Salem i empebrem el filet de porc. 





El posem a una safata d’anar al forn.

Amb un ganivet sense serra o una espàtula, untem completament el filet amb la mostassa. 






 Hi tirem el vi i un raig d’oli per sobre. 




Ho deixem una estona macerant, perquè penetri bé el gust.

Encenem el forn a 200ºC.

Ho coem al forn entre 20 i 30’, segons el gruix del filet i segons el punt de cuit que ens agradi. Jo personalment prefereixo que no quedi excessivament cuit... 

De tant en tant el reguem amb la salsa de la safata, perquè no es ressequi.

Quan estigui al punt que volem, el treiem del forn. 


 


El posem a sobre d’una fusta 

 



i el tallem a rodanxes primes amb un ganivet ben esmolat (jo ho vaig fer amb el ganivet de tallar pernil).

El servim amb la salseta que ens ha quedat a la safata.

 


I ja està!. Ja us ho havia dit: molt fàcil!. 

I boníssim!

El podem acompanyar amb puré de patates, per exemple.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada