dissabte, 9 de març del 2024

Col-i-flor amb salsa romesco

 

Aquesta recepta la vaig veure a un programa del Jamie Oliver, a Canal Cocina. Vaig trobar que era una manera diferent de menjar la col-i-flor, i que valia la pena provar-la. 

L’altre dia, com que tenia una col-i-flor i ens havia quedat salsa romesco que havia fet per als calçots, em vaig decidir a fer-la.

És fàcil, però necessita una mica de temps perquè es cou al forn i triga més que si la bullim. 

Però val la pena, va quedar molt bona

 


 

Ingredients:    1 col-i-flor
                        2 o 3 cullerades d’oli d’oliva
                        Sal
                        Pebre negre
                        Salsa romesco 


Elaboració:

Preescalfem el forn a 180 °C.

 

 

Retallem les fulles exteriors i l'extrem de la tija de la col-i-flor, després la tallem per la meitat, en vertical. 

 


 La tallem a llesques d’uns 3 cm. 

 


 

A una safata d’anar al forn posem l’oli, la sal i el pebre negre (el Jamie també hi va posar un parell de cullerades de vinagre, però jo no n’hi vaig posar). Ho barregem bé. 

Hi posem els talls de col-i-flor i els untem bé amb la mescla (va bé posar-se uns guants, per no embrutar-nos les mans...).

 


 

Ho posem al forn fins que estigui ben daurat i tendre. 

(El temps dependrà de cada forn. Jo ho vaig tenir uns ¾ d’hora. El millor és deixar-ho uns 30’ i després anar controlant fins que veiem que està cuit). 

 

 


 Ho servim amb el romesco.

 

 


 

Bon profit!

 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada