dijous, 23 de maig del 2024

"Merlitones"

Fa uns dies vaig llegir al web de El Comidista un article sobre aquests pastissets que s’anomenen “merlitones”, i que són típics de Madrid. Jo no els coneixia. 

Són una mena de tartaletes de pasta de full farcides d’una pasta d’ametlles. 

Vaig pensar que havien de ser molt bons. 

Hi havia la recepta, i semblava fàcil i força ràpida de fer. 

Com que tenia al congelador una làmina de pasta de full i a l’armari mig paquet de farina d’ametlla, em vaig decidir a fer-los. 

I aquí els teniu. Fàcils de fer i boníssims!

 

 


 

Ingredients: 

Per a 8 merlitones 

                           1 làmina de pasta de full
                           2 ous
                           50 g de sucre
                           10 g de farina
                           65 g de farina d’ametlla (ametlla molta)
                           25 g de mantega
                           Un polsim de sal 

 

Elaboració:

 Escalfem el forn a 190ºC.

Untem els motlles amb mantega (si són de silicona no cal). Va millor utilitzar un motlle de magdalenes, però jo no en tinc, o sigui que vaig fer servir uns motlles individuals de silicona i unes flameres.

Fonem la mantega al microones, a potència baixa i temps curts.

Estirem la làmina de pasta de full. 

 


La tallem en cercles de 10 cm de diàmetre amb l’ajut d’un aro. 

 


 

 


 

La massa que ens quedi entre els cercles l’ajuntem bé i l’estenem amb l’ajut del corró per poder fer un o dos cercles més.

Posem amb cura la massa dins dels motlles, ajustant-la bé al fons i als laterals. 

 

 


Punxem el fons amb una forquilla perquè no ens pugi quan la posem al forn. 

Posem els motlles a la nevera perquè la massa es mantingui ben freda.

Barregem les dues farines.

Muntem els ous amb el sucre amb la batedora de varetes (jo, amb la KA) fins que blanquegin i agafin el punt de “cinta”. (El punt de “cinta” s’assoleix quan, en deixar de batre i aixecar el batedor, la barreja cau en forma de cinta). 

Hi afegim una mica de sal.

Ho aboquem a un bol més gran. 

Afegim la barreja de les farines a poc a poc mentre anem remenant amb molta suavitat, per evitar que perdi aire.

 

 

 Afegim la mantega fosa i seguim remenant fins que ens quedi una mescla homogènia.

Treiem els motlles de la nevera i els omplim fins unes ¾ parts. 

 


 

Ho posem a la part baixa del forn fins que veiem que la pasta de full està cuita (uns 15-20’, segons el forn).

Si veiem que se’ns comencen a torrar de dalt i la pasta de full encara no està cuita, els tapem amb un tros de paper d’alumini.

Un cop cuits els treiem del forn i els deixem refredar. 

 



 

Quan estiguin freds del tot, els desemmotllem. I ja ens els podem menjar!

 



 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada