dijous, 21 de març del 2024

Bacallà skrei amb ceba

L’altre dia el Dani, el meu peixeter, tenia bacallà skrei. No n’havia fet mai, ni n’havia menjat enlloc, així que vaig pensar que potser ja era hora de tastar-lo. 

Vaig agafar-ne tot un llom. El Dani em va treure les espines i me’l va fer a trossos. 

A l’hora de fer-lo, vaig buscar per la xarxa per veure diferents receptes, i al final em vaig decidir per aquesta. La vaig trobar al web Cocina familiar, d’un cuiner que es diu Javier Romero. Aprofito per dir que val la pena mirar aquest web. Hi ha moltes receptes interessants, i estan molt ben explicades, tant en text com en vídeo.

 

 

 

 

Ingredients:   1 llom de bacallà Skrei a trossos
                        4 grans d’all
                        2 cebes de figueres
                        1 got petit de vi blanc
                        1 got d’aigua
                        Julivert
                        Farina
                        Oli d’oliva, sal i pebre negre 

 

Elaboració:

Tallem els alls a trossets.


 Tallem la ceba en juliana fina.

 


 Posem oli a una cassola i hi posem l’all. 

 


 

La posem al foc, suau, i quan es comenci a coure hi afegim la ceba. 

 


Ho sofregim a foc lent, remenant de tant en tant, fins que la ceba estigui transparent.

Tallem el julivert ben petit i l’afegim a la cassola. 

 


 

Ho remenem.

Afegim una cullerada de farina. Remenem perquè es barregi bé i es cogui. 

Aboquem el vi blanc, i quan s’hagi evaporat hi posem l’aigua. No la posem tota de cop, l’anem afegint a poc a poc fins que veiem que la salsa té la consistència que volem, ni massa espessa ni massa clara. 

Posem sal i pebre, i ho deixem coure tot junt una estona, remenant de tant en tant.

 


Posem una mica de farina en un plat.

Posem una paella amb oli al foc.

Assequem els talls de bacallà amb paper de cuina, 

 


 els salem, els passem per la farina i els fregim 1 minut per cada costat. Només els volem marcar. 

 

 

Els treiem de la paella i els anem posant a la cassola amb la salsa. 

Sacsegem la cassola perquè es barregi el bacallà amb la salsa i ho deixem coure uns 5’, o fins que veiem que el bacallà està cuit del tot (el temps és aproximat, dependrà del gruix dels talls). 

 


 

Apaguem el foc, ho deixem reposar uns 10’, i ja ho tenim a punt.

 


 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada