dilluns, 21 de juliol del 2014

"Fabes" amb cloïsses



Aquest potser no és el plat més adequat per aquests dies de calor, però em va venir de gust provar de fer-lo... 

Resulta que la meva germana em va portar l’altre dia unes quantes "fabes", del “lot” que li havia donar un amic seu asturià, que quan va al seu poble torna carregat de productes de la terra. I vaig pensar que les podria fer amb cloïsses.

No n'havia fet mai, o sigui que vaig mirar diferents receptes aquí i allà... i al final vaig fer la meva pròpia versió. La veritat és que van quedar molt bones...

A veure si ma germana em torna a donar "fabes" aviat i les puc tornar a fer!.







Ingredients:    Fabes
                        Cloïsses
                        Ceba de figueres
                        Alls
                        Farina
                        Vi blanc
                        Fumet de peix
                        Pebre vermell picant 
                        Julivert 
                        Sal



Preparació:

Deixar en remull les fabes tota la nit.

L’endemà al matí les escorrem, les rentem bé i les posem a una olla amb aigua al foc. 

Quan arrenquin el bull, les “espantem”: hi tirem un raig d’aigua freda perquè parin de bullir. Ho fem dues o tres vegades. Les deixem bullir a foc lent fins que estiguin cuites.

Aleshores les salem.

Mentre es couen les fabes, posem les cloïsses en remull amb aigua amb sal perquè deixin anar la sorra que puguin tenir.

Quan tinguem fabes cuites, ja podem preparar les cloïsses:


Tallem força ceba i uns quants grans d'all alls ben petit. 



Ho posem a una paella amb oli i ho sofregim a foc lent, fins que la ceba estigui transparent.



Hi tirem una cullerada de farina i ho remenem bé, perquè la farina es cogui. 



Hi aboquem un raig de vi blanc i el fumet, ho remenem, hi afegim una mica de pebre vermell picant, el barregem bé i ho deixem coure tot junt una mica. Ens ha de quedar una salsa una mica espessa. Hi afegim el julivert picat i ho salem.



Escorrem les cloïsses i les rentem bé a sota l’aixeta. 

Les afegim a la paella, remenem i ho tapem. Anem sacsejant de tant en tant, fins que
les cloïsses estiguin obertes.






Posem les fabes a una cassola




Hi aboquem el contingut de la paella, ho barregem bé i ho deixem coure tot junt, a foc suau, uns 5’ perquè es barregin els gustos. 





I ja està a punt de menjar!
  





 
Si les proveu, segur que repetireu!!!!


1 comentari:

  1. Hola Marta! M'agrada el teu blog y t'he nominat per el Premio Liebster Award, visita el meu blog si vols recollir-lo. Salutacions! http://jugandoconlacocina.blogspot.com.es/2014/07/liebster-award-mi-primer-premio.html

    ResponElimina