divendres, 2 d’agost del 2013

Carbassons farcits de carn

Ja som en plena temporada carbassonera!. Com cada any, la meva amiga Teresa ha plantat carbassons al seu hort i cada setmana me’n dóna uns quants. O sigui que tinc “material” de sobres per fer un munt de receptes diferents: farcits, arrebossats, en truita, a la planxa,...


La veritat és que donen molt de joc, doncs es poden cuinar de diferents maneres i admeten moltes combinacions amb d’altres ingredients. I sempre queden boníssims!.


Per inaugurar la temporada vaig decidir fer-los farcits de carn, i aquí en teniu el resultat...






Ingredients:   carbassons
                       1 ceba
                       carn picada de tocino (o botifarres)
                       tomàquets
                       formatge ratllat 
                       oli, sal i pebre negre

Preparació:

Escalfem el forn a 180 ºC.

Rentem bé els carbassons. Si són petits, els tallem per la meitat longitudinalment. En el meu cas, com que tenia un carbassó una mica gros, el vaig partir primer en dos trossos, que després vaig obrir.

Fem uns talls al llarg i a l’ample i tirem una mica d’oli per sobre.



Els posem al forn fins que veiem que són cuits.





Mentrestant, fem una salsa de tomàquet

Un cop cuits, els buidem amb una cullera, trinxem la polpa que haguem tret i la reservem.
Trinxem la ceba petita i la sofregim a una paella amb oli. Quan estigui transparent, hi afegim la polpa dels carbassons i ho coem una mica tot junt, fins eliminar tota l’aigua del carbassò. Després afegim la carn picada, posem sal i pebre (si fem servir la carn de botifarres, no cal posar pebre perquè ja en porta!) i ho deixem fins que la carn estigui cuita.


Omplim els carbassons amb la farsa i els posem a una safata de forn. 


Els cobrim amb la salsa de tomàquet, 


els empolsinem amb formatge ratllat i els gratinem.

Bon profit!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada