dimecres, 24 de juliol del 2013

Melmelada de préssec

Aprofitant que el meu sogre ens va donar fa uns dies un munt de préssecs molt madurs del seu hort, vaig aprofitar per fer uns quants pots de melmelada. Em va donar una mica de feina, però ara estem servits de melmelada per una bona temporada!.

Em va quedar una mica líquida i de color bastant fosc perquè són préssecs d’aigua que tenen la pell vermella. Amb préssecs grocs de vinya queda més espessa i de color més clar, però de les dues maneres és boníssima.

Ja vaig comentar a la recepta de melmelada de maduixots que a casa ens agrada trobar els trossets, per això tallo la fruita ben petita i vaig remenant mentre es va coent perquè es desfaci una mica, però no la trinxo amb la batedora.

També comentava que pel que fa a les quantitats, poso la meitat de sucre que de fruita, perquè posant igual pes de les dues coses trobo que queda massa dolça.

Bé després de tota aquesta introducció, potser ja toca posar la recepta!





Ingredients:    Préssecs ben madurs
                        Sucre


Elaboració:

Rentem bé els préssecs.

Tallem els préssecs a trossets petits i els anem posant en una enciamera grossa. Ho pesem per saber la quantitat de préssec “net” que tenim. (No ens hem d’oblidar de restar el pes de l’enciamera!).  

Hi afegim la meitat de pes de sucre (també hi podem posar una mica de suc de llimona). 

Remenem amb una espàtula de fusta, de manera que es barregi tot bé.

Ho posem a una olla a foc suau durant aproximadament ½ hora (fins que veiem que es comença a espessir), remenant de tant en tant perquè la fruita es desfaci una mica.

Posem la melmelada en pots de vidre ben nets i esterilitzats, els tapem,  els posem dins d’una olla coberts d’aigua i els posem al bany maria uns 10’.

Els deixem refredar dins de l’olla, i ja els podem etiquetar i desar.




5 comentaris:

  1. Jo estic en plena efervescència melmeladera...hauré de provar de fer-ne de préssec!!!

    ResponElimina
  2. JO l'altre dia en vaig fer de mercocs. Quan els préssecs siguin més madurs també en faré.
    No hi poses llimna per tal que la pectina de la fruita quedi més lligada?

    ResponElimina
    Respostes
    1. De vegades hi poso llimona i de vegades no. L'altre dia en vaig fer una altra tongada amb préssecs d'Ordal i sí que n'hi vaig posar. Aprofitaré per comparar les dues melmelades i comprovar si es nota la diferència!.
      Una abraçada.

      Elimina
  3. Hola Marta, tinc per costum no pelar les fruites com albercocs, préssecs vermells, prunes,figues, nactarines, però ara tinc prèssecs de vinya i tinc dubtes, els has fet alguna vegada sense pelar?, jo trobo que val la pena deixar la pell sempre que es pugui, te molta fibra i aprofites mes la fruita, gracies, Mª Josep

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria Josep,

      Jo sempre faig la melmelada sense pelar la fruita. A part de la fibra, a la pell hi ha la pectina, que és el que fa que la melmelada s'espesseixi. Sé que hi ha qui pela la fruita i afegeix pectina (no sé on la venen...) a la barreja de fruita i sucre, però jo prefereixo fer-ho a la manera tradicional.
      Una abraçada,
      Marta

      Elimina