dimarts, 25 de febrer del 2014

Mandonguilles de sípia amb salsa verda

L’altre dia el Jordi, el meu peixeter, havia portat sípies de platja de mida una mica gran. Així que les vaig veure me les vaig imaginar estofades amb patates (ara feia temps que no n’havia fet...), o sigui que me’n vaig endur una de ben maca amb la intenció de fer-la per dinar.

A l’hora de ficar-me a la cuina, però, se’m va acudir que la podria fer d’alguna altra manera, i després de mirar unes quantes receptes em vaig decidir a fer aquestes mandonguilles: i va ser tota una troballa, perquè van quedar boníssimes!.

Ja estic pensant en tornar-les a fer, però posant unes cloïses a la salsa o fins i tot fer-les amb salsa de tinta en lloc de salsa verda...







Ingredients:

    Per les mandonguilles:  Sípia
                                      1 ou
                                      All
                                      Julivert
                                      Farina
                                      Farina de galeta
                                      Sal i pebre negre

    Per la salsa:                 All
                                      Julivert
                                      Farina
                                      Vi blanc
                                      Aigua o fumet
                                      Sal i pebre negre


Preparació:

Netegem la sípia i la tallem a trossos. La trinxem amb la picadora.

Posem la sípia trinxada a un bol gran i hi afegim l’ou sencer, l’all i el julivert tallats petits, 1 cullerada de farina i sal i pebre negre. Ho remenem bé amb una forquilla fins que ens quedi una massa homogènia. Si veiem que és massa tova per fer les mandonguilles, hi afegim una cullerada de farina de galeta o una mica de molla de pa sucada amb llet.

Ens ha de quedar una massa tova però amb prou consistència perquè poguem fer les boletes.

Anem fent boles amb la massa, les passem per farina de galeta i les fregim amb oli ben calent. Les reservem.

A una cassola, sofregim força all tallat petit. Quan veiem que comença a agafar color, hi tirem una cullerada de farina i la remenem bé perquè es cogui. Hi afegim el vi blanc i quan s’hagi evaporat (sense deixar de remenar) hi tirem l’aigua o el fumet. Remenem bé perquè no ens quedin grumolls i ho deixem coure uns minuts. Si veiem que la salsa queda molt espessa, hi afegim més líquid.

Posem sal i pebre i el julivert trinxat, remenem i ja hi podem posar les mandonguilles.





Ho deixem que faci “xup xup” uns 10’ com a mínim, mentre anem sacsejant la cassola, i ja està a punt!




5 comentaris:

  1. Ostres no havia vist mai aquest plat...que gustós que ha de ser! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc el coneixia!. Havia vist receptes de croquetes de calamars amb tinta però cap de mandonguilles. La vaig trobar buscant receptes de sípia per internet i em va semblar que valia la pena probar-ho.
      Una abraçada!

      Elimina
  2. Quina delícia de mangonguilles, Marta. Es mengen amb la vista!

    ResponElimina
  3. Doncs tenen una pinta boníssima! Mai n'he fet, però m'apunto la recepta per provar-les. Petons.

    ResponElimina