dilluns, 11 de febrer del 2013

Coca de llardons

Aquesta recepta ve una mica tard... 

La meva intenció era pujar-la uns dies abans de dijous gras per si algú s’animava a fer la coca, però em vaig confondre de data: estava convençuda de què era aquesta setmana i resulta que va ser la setmana passada!. De fet me’n vaig enterar l’endemà, perquè el dijous gras vaig anar molt atrafegada tot el dia i no vaig veure ni sentir parlar de coques ni de llardons!. 

O sigui que ens hem menjat la coca de llardons, com qui diu, per l’enterrament de la sardina!. 

Però no hi fa res, perquè estava igual de bona...









Ingredients:     Pasta de full congelada
                         Llardons
                         Pinyons
                         Sucre
                         1 ou


 
Elaboració:

Amb un paquet de pasta de full congelada (hi ha dues làmines) ens surt una coca de la mida de la safata del forn.

Deixem descongelar la pasta de full (es descongela força de pressa).

Cobrim la safata del forn amb un full de paper vegetal.

Trinxem els llardons amb el morter.

Empolsinem amb una mica de farina el marbre i hi posem una làmina de pasta de full. 

Impregnem el corró amb farina i aplanem la pasta de full fins deixar-la de la mida de la safata del forn. Amb molt de compte perquè no se’ns trenqui, l’agafem i la posem a la safata. 

La punxem amb una forquilla (per evitar que ens pugi massa) i hi escampem els llardons pel damunt. 

Mullem les vores amb aigua.

Posem més farina al marbre i fem la mateixa operació amb la segona làmina de pasta de full. L’agafem i la posem a sobre de l’altra, cobrint els llardons. 

També la punxem amb la forquilla. 

Ajuntem les vores de les dues làmines amb els dits perquè s’enganxin i per fer una mica de dibuix a tot el voltant de la coca. 

Batem l’ou i amb una brotxa pintem tota la superfície de la coca. 

Hi escampem força pinyons i força sucre pel damunt i la posem a coure al forn a 180ºC fins que la veiem rossa (uns 20’, però el temps depèn del forn).








 

3 comentaris:

  1. Té molt bona pinta aquesta coca, quina pasta de full ens recomanes?

    ResponElimina
  2. Habitualment faig servir la de "La Cocinera", que és la que m'agrada més. En solc tenir sempre un paquet al congelador per si de cas!. En alguna ocasió he fet servir la del "DIA" i no està malament. També vaig provar un cop la del "MERCADONA", però tot i que no era dolenta no em va acabar de convèncer.

    ResponElimina
  3. Ostres, ja tornem a ser Carnestoltes, a les portes de Quaresma...no podem deixar de preparar la coca! Aquesta teva versió pinta deliciosa! Petons!

    ResponElimina