diumenge, 10 de febrer del 2013

Lluç amb cloïsses

L’altre dia vaig anar a la peixateria i vaig comprar un lluç de palangre molt maco. També tenien unes cloïsses gallegues que feien molt de goig i en vaig comprar unes quantes. 

La meva primera intenció era fer el lluç a la romana i les cloïsses a la marinera, però després vaig pensar que podria fer un plat amb les dues coses. 

I aquí el teniu...









Ingredients:    Lluç
                        Cloïsses
                        Ceba de figueres
                        Alls
                        Julivert 
                        Farina
                        Fumet
                        Vi blanc 
                        Sal i pebre negre



Elaboració: 

Una bona estona abans de començar a cuinar posem les cloïsses en un recipient amb aigua i força sal perquè deixin anar la sorra que puguin tenir.

A una cassola amb oli, sofregim a poc a poc la ceba trinxada molt petita. quan estigui gairebé cuita, hi afegim els alls i el julivert trinxats. 

Quan estigui tot cuit, hi afegim una cullerada de farina i la sofregim. 

Hi afegim el vi blanc i el fumet i ho remenem bé perquè no quedin grumolls.

Posem sal i pebre i ho deixem coure, remenant de tant en tant. (Si no tenim fumet, podem posar-hi aigua).

Posem el lluç a la cassola (si és a filets, amb la pell cap amunt) i el deixem coure uns 3’. 

Mentrestant aboquem les cloïsses a un colador i les rentem bé a sota l’aixeta.

Tombem els talls de lluç i afegim les cloïsses a la cassola. 

La tapem i l’anem sacsejant de tant en tant fins que s’hagin obert les cloïsses. 

I a menjar!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada