dilluns, 9 de març del 2026

Pastetes salades

Aquestes pastetes són molt fàcils de fer i queden molt bé. Són ideals per a un aperitiu o un pica-pica. 

Només necessitem unes làmines de pasta de full i els ingredients que ens vinguin de gust, o que tinguem a mà. 

Jo aquest cop les he fet de sobrassada, anxoves, formatge i ametlla, però també les podem fer de paté, pernil dolç, salsitxes de frankfurt… 

I també els hi podem donar diferents formes, segons la nostra imaginació.

 

 


 

 

Ingredients:      Pasta de full (jo vaig gastar 2 làmines)
                          1 ou
                          Ametlles torrades
                          Sobrassada
                          Anxoves
                          Formatge emmental ratllat


Elaboració:

Encenem el forn a 200ºC.

Folrem una safata de forn amb paper sulfurat (o dues, segons la quantitat de pastetes que vulguem fer...).

Despleguem la pasta de full. 



Per fer les d’ametlla:

Amb un ganivet esmolat o un tallador de pizza (jo faig servir el tallador, em va millor) tallem unes tires amples i després dividim cada tira en quadrats. 




Posem una ametlla torrada (pelada) a sobre de cada quadrat i els posem a la safata, procurant que no es toquin.



Per fer les de sobrassada:

A uns 3 cm de la vora posem una tira de sobrassada de banda a banda. 



Ho tapem amb la part que hem deixat lliure. 



La mullem amb una mica d’aigua (amb un pinzell o amb el dit ben net mullat) i la cargolem (com si féssim un caneló). 

Amb el ganivet o el tallador de pizzes tallem la làmina de pasta per separar el rul·lo que hem fet. 



El tombem i apretem bé amb els dits per assegurar-nos que la junta de la pasta està ben enganxada. Si no, quan es coguin se’ns obriran. 

El tornem a tombar, perquè la part de la junta quedi a sota. 

Amb el mateix ganivet tallem fent porcions de la mida que ens agradi.  (jo acostumo a tallar per la meitat i després faig quatre porcions de cada meitat). 



Les posem a la safata.

Per fer les d’anxova:

Fem el mateix procés que per a les de sobrassada, però posant filets d’anxova. 



Les posem a la safata.

Per fer les de formatge:

Tallem unes tires de pasta no gaire amples i les dividim en porcions rectangulars. 





Si ens queden trossos de pasta, els podem aprofitar ajuntant-los tots fent una bola i estirant-la amb el corró per tornar a fer una làmina fina.  



Batem un ou i pintem les pastetes amb un pinzell. 

Ara és el moment de posar el formatge ratllat a sobre les porcions rectangulars (si el posem abans, quan les pintem ens “endurem” el formatge). 

Potser se’ns mouran les ametlles, però les tornem a posar al seu lloc i les pressionem bé. Amb l’ajut de l’ou ens quedaran ben fixades a la pasta. 

Podem posar una mica de formatge ratllat per sobre de les de sobrassada. 






Les posem al forn, a la part central, fins que veiem que estan daurades i cuites. 

Triguen uns 15’, segons el forn.      

Les deixem refredar a sobre d'una reixeta, 







i quan estiguin fredes ja ensles podrem menjar!.




 Es poden fer d'un dia per l'altre. S'aguanten molt bé.

  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada