dissabte, 14 de març del 2015

Torrades de Santa Teresa ("Torrijas")


Fa poc em vaig enterar que aquestes són unes postres típiques de Quaresma i Setmana Santa. Em va sorprendre, perquè no ho havia sentit mai. La meva mare en feia durant tot l’any, perquè era una manera (molt bona!) d’aprofitar el pa sec. Jo, és clar, segueixo la tradició familiar, i en faig de tant en tant...  El que no he sabut mai és d'on els ve aquest nom...

La veritat és que són unes postres fàcils i ràpides de fer, a més de molt econòmiques, i són bones tant fredes com calentes: no es pot demanar més!.





Ingredients:      1 barra de pa sec (d’un o dos dies)
                          Llet (la quantitat dependrà de la de pa)
                          1 llimona
                          1 branca de canyella (o canyella en pols)
                          Ous
                          Sucre
                          Oli d'oliva

Elaboració:

Posem la llet en un cassó amb un tros de pell de llimona i la canyella. Ho posem al foc fins que arrenqui el bull. Ho treiem del foc i ho reservem.

Tallem la barra de pa a llesques una mica gruixudes (d’1 a 1,5 cm).

Colem la llet i la posem en un bol.

Anem sucant les llesques una per una en la llet i les posem en una safata. Les deixem reposar una estona. 

(També podem posar les llesques a la safata i abocar-hi la llet per sobre, però a mí m’agrada més sucar-les: així m’asseguro que han quedat ben amarades i que la crosta s’estovarà bé).

Batem els ous en un plat de sopa o en un bol ample.

Posem una paella al foc amb força oli. Quan estigui calent, passem les llesques per l’ou i les fregim.

Quan estiguin daurades dels dos costats (es couen molt de pressa), les treiem de la paella i les posem a un plat amb paper de cuina perquè s’escorri l’excés d’oli.

Després les posem a una safata i les empolsinem amb força sucre. Les deixem uns minuts i les tombem per posar sucre per l’altre costat.


La llet que ens sobri, la podem colar (per eliminar les restes de pa) i tindrem una magnífica llet merengada per beure... 

Bon profit!








 

1 comentari:

  1. Hay que me gustan madre, yo no me canso de comerlas, te quedaron deliciosas.Yo me quedo con un par huuuuu.Bs y buenas noches.

    ResponElimina