dilluns, 1 d’abril del 2019

Tonyina rostida


Aquest és un altre plat del meu receptari familiar. La meva mare en feia tot sovint, i a casa ens agradava molt. 

Es fa amb un tros de llom de tonyina no massa gruixut, que es rosteix com si fos un tall rodó. D’aquesta manera la tonyina queda molt melosa. 

L’altre dia la Sandra, la meva peixatera, tenia un final de llom de tonyina i vaig pensar que podia aprofitar per fer la recepta de la meva mare. 

I aquí la teniu...






Ingredients:       Un tros de llom de tonyina estret 
                           1 ceba de figueres grossa
                           2 tomàquets madurs
                           Una fulla de llorer
                           Alls
                           Conyac
                           Sal i pebre negre 




Preparació:

Salem i empebrem el llom de tonyina. 




El posem a una paella o una cassola amb una mica d’oli al foc fort i el marquem per tots els costats. 




Tallem la ceba a rodanxes i la repartim pel voltant de la tonyina. 

Afegim els alls sense pelar i la fulla de llorer. 






Baixem el foc i ho deixem coure a poc a poc. Anem remenant la ceba i tombant la tonyina de tant en tant. 

Quan la ceba sigui cuita, afegim el tomàquet tallat a trossos i el conyac. (Aquí vaig haver de canviar de recipient perquè vaig veure que la cassola que havia agafat era massa petita!!)






Ho salem i ho deixem a foc suau fins que veiem que la tonyina està cuita. 

La servim tallada a trossos una mica gruixuts (si fem els talls molt prims se’ns trencaran...), acompanyada de la salsa.






Bon profit!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada