dimarts, 19 de març del 2019

Pollastre a la cervesa al forn

Aquesta recepta la vaig trobar un dia navegant per la xarxa (https://www.cocinacaserayfacil.net/pollo-a-la-cerveza-al-horno/) i em va agradar, o sigui que la vaig guardar per provar-la. I l’altre dia em vaig decidir a fer-la... 

És fàcil de preparar i a més es cou al forn, cosa que sempre és interessant, doncs ni embrutem els fogons ni hem d’estar pendents d’anar remenant la cassola. A més, si posem força patates ens serveix de plat únic...

Jo la vaig fer amb cervesa Alhambra 1925, que és la que habitualment prenem a casa. Però com diu la recepta original, es pot fer amb qualsevol tipus de cervesa, rossa, torrada, negra... i en cada cas el resultat final serà diferent. Ho hauré de provar!
              







Ingredients:    Pollastre a trossos
                        Patates
                        Cebes de figueres
                        1 ampolla de cervesa
                        Farigola seca
                        Romaní sec
                        Sal i pebre negre
                        Oli d’oliva 

(La quantitat dels diferents ingredients dependrà de la quantitat de menjar que vulguem fer).

Com que tinc el bosc molt a la vora, quan sortim a donar una volta aprofito per collir farigola i romaní. Els deixo assecar i quan estan ben secs trinxo les fulles amb la picadora i les guardo en pots de vidre. Així sempre tinc farigola i romaní secs a mà...



Elaboració:

Encenem el forn a 200ºC.

Pelem les patates i les tallem a rodanxes d’aproximadament ½ cm de gruix.





Tallem les cebes en juliana no massa prima.





 
Posem les patates i les cebes a una safata que pugui anar al forn. Hi posem sal i pebre negre i ho remenem amb les mans perquè es barregi tot bé. 





Ho repartim per tota la base de la safata.

Posem els talls de pollastre a sobre les patates. 

Repartim la cervesa per sobre. 

Posem sal i pebre als talls de pollastre i els empolsinem amb la farigola i el romaní. 

Hi tirem un raig d’oli per sobre.





 Ho posem al forn i ho deixem coure durant 25’. 

Treiem la safata del forn i tombem els trossos de pollastre. Hi posem sal i pebre i farigola i romaní, i un altre raig d’oli. 

Ho tornem a posar al forn i ho deixem 25’ més o fins que veiem que el pollastre i les patates estan cuits.






 I ja ho tenim a punt!











2 comentaris: