divendres, 25 d’octubre del 2019

Llampuga amb pebres torrats


La llampuga amb pebres és un plat tradicional mallorquí. 

Jo no coneixia aquest peix ni tampoc, és clar, aquesta recepta. L’altre dia però, la Sandra, la meva peixatera, tenia una llampuga molt maca i em va cridar l’atenció. Em va dir que era un peix molt bo i que ara estava en plena temporada, així que me la vaig endur per provar-la. 

Buscant per la xarxa com la podia cuinar vaig trobar diverses receptes, totes molt engrescadores, però al final em vaig decidir per la llampuga amb pebres, que em va semblar la més tradicional. 

La majoria de receptes que vaig trobar la fan amb pebrots vermells tallats a tires i fregits però n’hi havia alguna que la feia amb pebrots escalivats (torrats, com diuen els mallorquins!). Com que jo justament acabava d’escalivar uns pebrots, em vaig decidir per aquesta darrera versió. Va quedar boníssima!. 

Si teniu l’ocasió de comprar llampuga, us recomano que la feu. És una mica entretinguda però val la pena!.






Ingredients:   Llampuga
                       Patates
                       Pebrots vermells
                       Tomàquets madurs
                       Alls
                       Llorer
                       Farina
                       Sal i pebre negre
                       Oli d’oliva 


Elaboració:








Fem la llampuga a filets, deixant-los sense espines. 

(Jo vaig fer la llampuga a filets, sense espines, però també la podem fer tallada a rodanxes).

Escalivem els pebrots. 

Els deixem refredar a una safata tapats amb paper d’alumini (així els podrem pelar més fàcilment). 

Quan estiguin freds, els pelem, els tallem a tires i els deixem escórrer a un colador. (millor si ho fem el dia abans).
Ratllem els tomàquets. 

Els posem a una paella amb el llorer, sal i un raig d’oli i ho deixem coure fins obtenir una salsa espessa. 

Pelem les patates i les tallem a rodanxes primes, aproximadament de mig cm. 

Aixafem amb el ganivet 3 grans d’all sense pelar i els posem a una paella amb força oli. 

Afegim una fulla de llorer. 




Quan l’oli sigui ben calent hi aboquem les patates i les fregim. 





Quan estiguin cuites, les treiem i les posem a una safata que pugui anar al forn. Les salem, les remenem bé i les repartim per tota la safata.




Tallem dos alls a làmines.

Treiem la major part de l’oli de la paella on hem fregit les patates i hi posem els alls.

Abans que s’enrosseixin, hi afegim el pebrot escalivat. 




Posem sal i pebre i els sofregim uns minuts. Els treiem i els posem a sobre les patates.




(Si volem fer la recepta amb pebrots sense escalivar, tallem els pebrots crus a tires i els fregim a foc lent amb els alls laminats fins que estiguis cuits).

Aboquem la salsa de tomàquet a sobre dels pebrots.




Enfarinem bé la llampuga i la fregim a la mateixa paella que hem fet els pebrots. No la coem gaire, perquè després s’acabarà de coure al forn. La posem a sobre del tomàquet.







Ho posem al forn a 150º de 5 a 10’ perquè es barregin bé tots els gustos.

I ja ho tenim a punt!. 





  
Si posem força patates i pebrots, ens servirà de plat únic...












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada